Wednesday, July 11, 2012

Kleener kerek bengkek

Makcik kleener sorang ni macam ade beef dengan aku. Apasal tah. Dari awal2 hari tu lagi. Hari tu 1st time maybe sebab aku masuk basuh tangan time die tengah nak basuh jamban. Aku nampak die tengah tunggu sorang ni keluar dari dalam cubicle. aku senyum je la sebab aku nak basuh tangan je pun. Pastu die emo marah blah keluar dari jamban tu n ketuk2 pintu, cakap "ni. Ni. Tengok ni waktu cuci. Itu pun nak masuk lagi." (kat depan pintu toilet tu ade tulis jadual cuci jamban)

Ok tu maybe aku boleh paham la kalo die nak marah sebab memang tengah time die basuh.
Tapi ni 2nd time, aku memang dah take note cleaning time die n avoid la masuk time as scheduled. That day, aku tahan kencing dari pukol 1pm sampai 2:30pm sebab waktu cleaning die 1:30/1:45 sampai 2:15pm. Pastu dah pukol 2:35 tu aku gi la jamban. Nampak pulak signboard kuning tu luar jmbn. Aku cam pelik ah. Eh x ikut jadual pun. Aku try la tolak pintu sikit nak tengok mane la tau makcik bengkek tu lupe nak angkut balik signboard tu ke. Pastu aku nampak die. Aku tengah nak tanye die elok2, "tengah basuh eh?" die boleh pulak potong aku cakap n terus menjerit "tu cuba tengok kat pintu tu. Pukol berape die tulis tu!" hei pantang betul la aku org potong aku tengah cakap pastu menjerit x tentu pasal ni. Orang cakap elok2 die boleh menjerit2 lak. nasib baik x kena lempang aje makcik ni hari tu. panas betul. Dah la die yang salah time sebenarnye. Mesti dah xde idea/alasan lain untuk dijadikan benda untuk marah orang sebenarnye. Tu je la modal ko nak menjerit. Nasib baik la ko tu tua. Pastu aku yang masih kuat iman berjaya x sound n gelak sahaja, "ye, ye.." n terus blah. Tapi serius ade hikmah gak aku x sound die time tu sebab pastu ade macam boss facility ni lalu situ n die cakap, "excuse me, i need to talk with makcik" HAHAHAHA padan muka ko makcikkkk x payah aku yang sound. Ko mengkantoikan diri sendiri kat boss ko.

Ok pastu tadi ni belum 1:30pm, belum start waktu die. Aku masuk cubicle, pastu keluar2 die dah kat dalam toilet la. Dalam cubicle aku ade gulungan tisu yg dah habis. Orang before aku ke sape tah yg tinggal, x buang dalam tong sampah. Pastu die macam tengok aku n cakap "dah habis pun x nak buang" pastu die hempas pintu cubicle tu. THE FUCK? Ko tu dah la kerja pencacai jamban je. Pastu boleh lak nak menjahanamkan facility company. Gaji ko sebulan pun x tentu boleh buat ganti/repair. Ape ke bodoh sangat orang tua ni. Nak kata emo sebab menopaus, dah terlalu kerepot untuk baru nak putus haid. Ni mesti memang jenis yang bodoh ni.

Haihh geram betul la aku dengan makcik ni. Mula2 aku selalu dengar tau akak2 ni cakap pasal nasi lemak die sedap la. Pastu aku makan biase je. Mak aku masak lagi sedap. Time tu aku x kenal die lagi. Ni dah tau sape yang masak memang aku dah lama la x makan nasi lemak yang kat pantry tu. X sudi. Pastu ade aku dengar gak die ni kalo start membebel memang gila. Ade ke die boleh sebab bengang dengan orang yang kotorkan toilet, die cakap "memang makcik dah doakan die mati kena langgar dengan lori" aku rase makcik ni memang by herself pun jahat la, bukan sebab kena provoke dengan orang ke ape. Die ingat die sorang je boleh main doa2? X pikir die bengkek2 dengan orang tu orang x mencaci nyumpah die? Dasar mindset pencacai najis

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...