Friday, September 11, 2015

Syukur

Just another thing to be grateful of today.

Alhamdulillah i already own a house.

Borak dgn jiran tadi. anak dia suka main dgn token n wawa. I didnt know i had it in me to beramah mesra dgn jiran hahahhaha 😱😱 pstu dia tanya n cerita la pasal dia sewa rumah ti dh 2 tahun. N rumah sblh ktrg disewakan 1k. Rumah lg 1 400. Dia tanya rumah ni sewa? Berapa? Aku x tau apsal sbb dia ckp dia menyewa, aku pun terauto tipu haah sewa dgn owner. 1000 gak. Tapi share 3 org, ok lg...

Akak ni muda lagi 20 lbih kot (tp aku panggil kak sbb dia dh ade anak kehkeh) so mcm standard average la still menyewa.

Family yg selang satu (now sewa 400) pindah dr sebelah (sewa 1k). Pindah sbb rasa 1k terbeban. Kebetulan rumah yg 400 tu old tenant nak keluar so drg dpt pindah rumah murah lagi. Family ni ayah dh tua myb 40 lbih. Anak mcm ramai. Prnh nmpk 2-3 sub-family dgn anak kecik datang. Ayah driver bas. Anak2 dia x tau kerja ape haha ko hingat aku spy ke nak tau semua? Tapi masih menyewa.

Ya Allah syukur Alhamdulliah aku diberi nikmat, kesempatan, kemampuan, kecelikan, utk beli rumah ni.

Ya Allah semoga aku sentiasa bersyukur dengan nikmat yg ade sementara mengusahakan utk mendapatkan lagi nikmat lain.

Permudahkanlan urusanku Ya Allah, di dunia dan di akhirat. Berikanlah aku kekuatan utk hidup dan berusaha, mengatasi segala susah senang Ya Allah.

Semoga aku sentiasa realize betapa untungnya hidup ni, banyak lagi org susah. Berikan aku kesempatan utk lebih mampu utk menolong.

Ammiin.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...