Saturday, April 21, 2012

Puji-memuji amalan mulia

(sebenarnya x elok main puji-puji ni. Kalau ikut sunnah kena baling manja dengan pasir sikit sebab nanti mencetuskan perasaan bongkak takbur perasan syok sendiri semua bagai)

Tapi kalau aku kena puji, mestilah still rasa suka kan haha. First week masuk kerja ni banyak training je baru, tapi dah masuk tengok lab duduk borak-borak, study sikit-sikit. Technician ni cakap after aku interview je hari tu, 1st boss sibuk dok follow-up dengan 2nd boss tanya pasal dah hire aku belum keke dia cakap 1st boss memang excited la nak dapat sorang lagi engineer perempuan under dia ;) or ni just technician tu saja nak manis mulut dengan budak baru ni, wallahualam...

Last friday time on the way nak balik tetiba sorang colleague ni tegur "eh otai gila budak baru ni x kenal aku" pastu aku macam blur ah dia ni sama team dengan aku ke, sampai aku kena kenal dia? Aku senyum je la kan introduced diri sendiri. Pastu akak yang aku balik sekali tu pelik la sebab laki tu bukan team aku pun, dia saja je tegur budak baru, akak tu tanya kenapa. Mat tu cakap "saje je, sebab comel. Macam budak sekolah" i was like yeah righttttt besor vapak camni bdk skolah? Haha but it's still nice to hear it. Bukan selalu orang laki cakap aku comel, ye x? But not sure that passing comment "macam budak sekolah" tu good thing or not. Company ni dah la xde dress code, so aku gi kerja pakai baju sembarang je la. (t-shirts/tops/jeans/cardigans/etc.) memang x nampak professional pun. Lagi dapat komen mcm bdk skolah..adess

Bercakap pasal nampak macam budak-budak ni, akak yang aku tumpang ni serius nampak muda. Tapi umur dia dah 30 sebenarnya, anak sorang. Badan dia memang kecik semua la. First day kerja tu dia and lagi sorang engineer perempuan dari department yang sama bawak aku gi lunch. Pastu the next day dapat email dari 1st boss pasal update on department (budak baru masuk. Akak ni naik pangkat) so aku macam terkejut la "huhh?? 'budak' ni dah senior engineer? Muda gilaaa" pastu lapas borak-borak baru aku tau umur and dia dah ada baby semua. Mula-mula aku ingat dia baru 25-26 camtu. *anjat gegerll* haha

(meaningless post. Saje nak cakap seronok kena puji blushing2 keke)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...