Monday, October 29, 2007

survival 101: nmpk warden. panjat pagar

ni lakk cte time kat pontian, form 2
kat pontian de prep pg tau ari sbtu..dr kol 8 smpai la tghri.. weekend aku mne bole bngun pg2 cmtu skali..huhu..x logik btol. so ade 1 sbtu ni..warden wat la spotcheck. die x round bilik, tp die tunggu kat luar..tgk spe lmbt n denda (aspuri pontian de pagar keliling die ntok kslmtn dak2 pompuan) so warden pon guard la kat main gate thn sape lmbt n denda ktuk ktampi. aku da bngun time tu..bru nk siap2 (sbb ari tu de kls tmbhn sjarah..n aku nk prgi abb sjrh aku mmg lmah sket) tp at the same time aku x nk kne denda (pnat woo ktuk ktampi bape rtus tahh) aku tau psychologically kalo warden da jerit2, guard kat main gate, dorang da xkn cek satu2 bilik da..assuming sume bdk2 akn cuak ble dorang jerit n akn chow dr bilik.. aku tau kalo aku stay aku akn slamat tp aku nk gakk kuar sbb de kls sjarah tu.



so ktorang (aku n ikin) pon try la cari alternative way out n jumpe gate blkg ni.. die bound by a locked chain, tp loose sket.. bole muat to slip pass trough the opening so aku n ikin pon lalu la stu.. ngintai2 warden kat main gate tu..cri jln nk lari dr blkg aspuri tu lak.. so ktorang lalu blkg umah staff sume..kat ceruk2.. pstu ade jrk jauh lg gakk la dri blkg umah staff smpai BA (BangunanAkademik) ktorang make a dash for it la.. lari2..tp de sape tah suwey btol nmpk ktorang lari n bgtau kat warden..mulut haram btol =d !! so de org cam ktorang..dorang knal, dpt knalpsti identiti ktorang..huhuu. n although ktorang da lari smpai BA..aku da msuk kls sjrh pon time tu.. warden tu antar bdk gi pnggil ktorang balik.. ntok accept punishment la. bengang gle time tu..pnat2 last2 kantoi gakk. kitorang pon ngan muke seposen g la mngadap warden tu.. dorang ckp dissappointed la ktorang wat cmtu.. bla2.. tp sbb kitorang ckp kitorang lari sbb x nk lmbt g kls sjarah tu, warden pon postpone denda.. n ari tu kitorang x bole outing.. nseb bek that weekend dak pompuan rmai kuar outing..xde la mlu sgt ble kitorang wat denda tu..


ktorang kne denda kutip girls' sanitary ware trash kat sume tong smpah dlm toilet aspuri. bygkn ade 3 tingkat..1 tingkat ade 2 wing.. stiap wing 1 toilet (dlm tu lak de bilik2 sub-toilet/ cubicle) dlm stiap toilet lbeh kurang 2-3 plastik hitam besar smpah pnoh.. da la berat..busuk.. mmg pnat gle ahh. yg x thn smpai tgkt 3..nk bwk turun smpah tu..ktorang golek2kn je kat tangge.. kat koridor..memule ye arr larat angkat..bwk lek lok.. pstu da plastik yg ke brape tah..da x lrt nk angkat kitorang tolak je.. seret..lari2 tolak mnatang tu..haha..ikin smpai bergolek2 jtuh..sbb bnde tu plastik licin kn ble bsh.. tp nseb bek aku kne denda ni ngan ikin..kitorang ngam, so time kne denda ni glak2 je arr..haha. x de la marah2 ke ape.. x hold grudge against warden yg assign denda ni pon

bape jam tah kitorang wat denda ni.. lbeh kurang dr bdk2 len start outing; around 2 p.m. smpai la lps asar; around 5p.m. cnggitu rsenye. pstu lps da setel sume, kitorang kne angkut dr aspuri g dumpster besar lakk.. nseb bek de keta sorong.. lps tu x setel lg denda kitorang sebenarnye.. kitorang kne wat 50 ktuk ktampi lakk mmg cam da lalokk da kitorang time tu. da la lutut ngan pinggang lenguh gle angkat smpah.. pstu kne ktuk ktampi lg..

tp lps siap sume tu..ngan busuk2 nye..x larat nk wat pe da.. tp nk tros lepak..baring atas katil, bju n bdn kotor. so kitorang collapsed je kat atas lantai bilik.. bpe minit tah pstu bru mndi sume..

tp serious, PNAT GLE !! cmne pon, aku n ikin anggap bnde ni as a priceless precious experience. sbb xde sape2 pon slain kitorang ber2 yg prnh kne denda mnatang ni =D haha..

p/s: 1) aku x tobat2 gakk lps tu walopon da kne denda cmtu..instead aku sebarkn kat bdk2 len, ajk dorang chow dr gate blkg..sbb aku da prnh buat, aku tau jln tu bole gune..n dorang pon join arr =p hehe
2) walopon aku x bengang ngan warden tu, aku still bengang ngan bdk yg kantoikn kitorang tu! hampeh tol..

1 comment:

raindrops_on_my_head said...

ko copy paste ke post2 dr blog livejournal?? huhuu.. welcome 2 blogspot! :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...