Friday, July 04, 2014

Dingin denganmu

Tajuk x boleh blah. Bukan pasal lelaki ye. Ini pasal perempuan.
1. Dari interview lagi dah x kenan kat pompuan ni sebab nampak dia macam dah biasa ehe ehe utk dapatkan something. Jenis manja mengada lah. Tapi sebab bos dan laki2 team mates suka a.k.a. CAIR aku biar je lah diorang nak hire. Dah specifically cakap time bos tanya "she's good right. I'm going to hire her" aku jawab "err but not in my team" pastu tup tap nak masukkan dalam team aku. Memang x dapat lah. Bengang x ingat ni. Pastu kalau kerja excellent xpe gak. Ini tidak, memang seperti yang dijangka. Manja mengada.
2. Juga kurang gemar dengan perangainya outside work. Semasa duduk lepak dengan geng bola kalau ada dia mesti perbualan awkward. Contoh hari tu duduk sekali semua campur operator. Nampak la gaya dia macam x nak borak dengan operator tu.
3. Kurang gemar dengan perangainya at work. Ha yg ni banyak. Dah scope kerja technician masuk lab bergelumang dengan dust semua. Dia x nak. Setup pun x betul lagi. Test knowledge pun x tau lagi. Kejadah dah 6 bulan gini lagi. Dia tengah buat part-time degree. Pastu nak rasa lebih bagus dari technician lain. Technician lain masuk lab berhabuk2, dia x nak lah? Padahal baru masuk, tapi x nak belajar betul2 dengan technician lain. Kalau shift malam lagi teruk. Main hilang2 terus dari lab. Ni paling aku hangin. Kerja lembab.
Maaf ye bos bukan aku x boleh nak develop bagi dia pandai ke ape. Tapi she will not be my problem anymore. Buat ape hire org yg menyusahkan diri sendiri?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...